Tefal Slim inductiekookplaat IH2108

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Tefal Slim inductiekookplaat IH2108 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jaap@c**s.nl 03-04-2023

Kijk eerst eens naar andere merken

Het apparaat heeft een zeer lawaaierige koelventilator die nog ca 10 min doorgaat nadat het kookproces is geëindigd.
De beschrijving suggereert 7 energiestanden, terwijl er in werkelijkheid maar 2 zijn; de overige standen worden bereikt door de inductie af en toe uit te schakelen. Van een temperatuur meting van het kookproces is geen sprake.
De laagste stand is nog te hoog voor het koken van bv aardappelen (pas op voor droogkoken)
De handleiding is zeer onduidelijk; bv wat doet de "pauze knop" precies. Verder lijkt het alsof de handleiding automatisch is vertaald uit de oorspronkelijke taal, dus hier en daar in bijna onbegrijpelijk nederlands.
Als je bovenstaande opmerkingen voor lief neemt dan werkt het apparaat naar behoren; ik kook er regelmatig mee.

Pluspunten

• Handig als extra kookpunt
  • Schakelt automatisch uit

Minpunten

• Hinderlijk lawaaierige koelventilator
  • Onduidelijke en onvolledige handleiding
  • Laagste energiestand nog te hoog